Szkoła Główna Handlowa w WarszawieUniwersytet Ekonomiczny w KatowicachUniwersytet Ekonomiczny w KrakowieUniwersytet Ekonomiczny w PoznaniuUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Zmieniamy edukację ekonomiczną

Strona główna » Animacja i edukacja ekonomiczna » Certyfikat YoungMBA » Poziom zaawansowany - zakres egzaminu

Wydrukuj stronę   Poleć znajomemu

Poziom zaawansowany - zakres egzaminu

Egzamin na Certyfikat Wiedzy Ekonomicznej YoungMBA, poziom zaawansowany, sprawdza opanowanie pogłębionej wiedzy i umiejętności niezbędnych w biznesie w ramach następujących 16 obszarów:

 

Lp.Obszary tematycznePrzykładowe treści poruszane na egzaminie
1. Ocena szans i zagrożeń w otoczeniu
  • narzędzia oceny bliższego i dalszego otoczenia przedsiębiorstwa
  • metody wyboru najatrakcyjniejszych sektorów ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi oceny konkurencji
2. Potencjał strategiczny przedsiębiorstwa
  • sposoby pomiaru potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
  • metody diagnozy słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
  • metody porównywania potencjałów konkurencyjnych przedsiębiorstw
3. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa
  • formułowanie strategii produktowo-rynkowych
  • formułowanie strategii konkurencji
  • formułowanie strategii marketingowej
4. Wdrażanie strategii przedsiębiorstwa
  • diagnozowanie i sposoby przezwyciężania problemów związanych z wdrażaniem strategii przedsiębiorstwa
  • kontrola strategiczna przedsiębiorstwa
5. Zarządzanie finansami
w przedsiębiorstwie
  • analiza kondycji przedsiębiorstwa w oparciu o podstawowe dokumenty sprawozdawczości finansowej
  • podstawy rachunkowości finansowej i zarządczej
6. Prawne aspekty prowadzenia działalności biznesowej
  • formy prawne przedsiębiorstw
  • prawne aspekty zatrudniania pracowników
  • podstawy prawa podatkowego
  • podstawy prawa cywilnego i gospodarczego
7. Motywacja pracowników
  • systemy motywacji pracowników
  • narzędzia motywacji
8. Kierowanie konfliktem
  • diagnozowanie sytuacji konfliktowej
  • strategie rozwiązywania sytuacji konfliktowej
9. Negocjacje
  • taktyki negocjacyjne
  • strategie argumentacji
  • sposoby przełamywania trudności w negocjacjach
10. Ocena opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych
  • kryteria wyboru przedsięwzięć inwestycyjnych
  • techniki oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych
  • techniki wyboru optymalnego zakresu produkcji przedsiębiorstwa
11. Rynek kapitałowy
  • rynek kapitałowy jako źródło finansowania rozwoju przedsiębiorstwa
12. Elementy mikroekonomii związane
z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa
i gospodarstwa domowego
  • ekonomiczne modele wyjaśniające zachowanie konsumenta na rynku
  • determinanty podażowych decyzji przedsiębiorstwa
13. Elementy makroekonomii związane
z funkcjonowaniem rynku pracy, rynku pieniądza i gospodarki otwartej
  • kształtowanie kursów walutowych
  • kreacja pieniądza w gospodarce
  • równowaga na rynku pracy
14. Zarządzanie projektami
  • techniki realizacji projektów
  • kierowanie zespołem projektowym
15. Polityka personalna
  • dobór pracowników
  • ocenianie pracowników
  • szkolenie pracowników
  • przesunięcia pracowników
16. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
  • diagnoza przyczyn, rodzaju i fazy kryzysu przedsiębiorstwa
  • ocenianie pracowników
  • formułowanie planów restrukturyzacji naprawczej
  • formułowanie planów restrukturyzacji rozwojowej

Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Al. Niepodległości 162, 02 - 554 Warszawa, Gmach Główny SGH, Lokal 150
tel./fax (022) 646 61 42, e-mail: biuro@fundacja.edu.pl