Szkoła Główna Handlowa w WarszawieUniwersytet Ekonomiczny w KatowicachUniwersytet Ekonomiczny w KrakowieUniwersytet Ekonomiczny w PoznaniuUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Zmieniamy edukację ekonomiczną

Strona główna » Animacja i edukacja ekonomiczna » Certyfikat YoungMBA » Poziom podstawowy - zakres egzaminu

Wydrukuj stronę   Poleć znajomemu

Poziom podstawowy - zakres egzaminu

Egzamin na Certyfikat Wiedzy Ekonomicznej YoungMBA, poziom podstawowy, sprawdza opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności niezbędnych początkującemu przedsiębiorcy w ramach następujących 11 obszarów:

 

Lp.Obszary tematycznePrzykładowe treści poruszane na egzaminie
1. Ocena szans i zagrożeń w otoczeniu
  • narzędzia oceny bliższego i dalszego otoczenia przedsiębiorstwa
  • metody wyboru najatrakcyjniejszych sektorów ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi oceny konkurencji
2. Potencjał strategiczny przedsiębiorstwa
  • sposoby pomiaru potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
  • metody diagnozy słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
  • metody porównywania potencjałów konkurencyjnych przedsiębiorstw
3. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa
  • formułowanie strategii produktowo-rynkowych
  • formułowanie strategii konkurencji
  • formułowanie strategii marketingowej
4. Wdrażanie strategii przedsiębiorstwa
  • diagnozowanie i sposoby przezwyciężania problemów związanych z wdrażaniem strategii przedsiębiorstwa
  • kontrola strategiczna przedsiębiorstwa
5. Zarządzanie finansami
w przedsiębiorstwie
  • analiza kondycji przedsiębiorstwa w oparciu o podstawowe dokumenty sprawozdawczości finansowej
6. Prawne aspekty prowadzenia działalności biznesowej
  • formy prawne przedsiębiorstw
  • prawne aspekty zatrudniania pracowników
7. Motywacja pracowników
  • systemy motywacji pracowników
  • narzędzia motywacji
8. Kierowanie konfliktem
  • diagnozowanie sytuacji konfliktowej
  • strategie rozwiązywania sytuacji konfliktowej
9. Negocjacje
  • taktyki negocjacyjne
  • strategie argumentacji
  • sposoby przełamywania trudności w negocjacjach
10. Ocena opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych
  • kryteria wyboru przedsięwzięć inwestycyjnych
  • techniki oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych
  • techniki wyboru optymalnego zakresu produkcji przedsiębiorstwa
11. Rynek kapitałowy
  • rynek kapitałowy jako źródło finansowania rozwoju przedsiębiorstwa

Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Al. Niepodległości 162, 02 - 554 Warszawa, Gmach Główny SGH, Lokal 150
tel./fax (022) 646 61 42, e-mail: biuro@fundacja.edu.pl